Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag25.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SL driver med klicksajter i nya kampanjen

Publicerad: 10 November 2014, 08:43
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Följer upp Doge-kampanjen - skämtar med klicksajter.


Storstockholms lokaltrafik fortsätter att tänka smalt i sin kommunikation. I en kampanj för att marknadsföra sin nya biljettapp hämtar man inspiration från kända klicksajter så som Buzzfeed, Omtalat och Lajkat.

I lokaltrafiken kan man just nu se annonser med streckgubbar tillsammans med texter som " Tjänsteman skulle åka hem från jobbet. Vad som hände sen är fantastiskt" eller " Medborgare skulle åka ut i skogen. Sen hände något som är otroligt."

Men enligt Jesper Pettersson på SL:s presstjänst är kampanjen lika mycket ett sätt att driva med dem själva.

– Att det är " fantastiskt" är ett sätt att skämta lite med oss själva. Vi är självironiska eftersom vi tidigare har fått kritik för att det har varit svårt att köpa den här typen av enkelbiljetter, säger han till Dagens Media.

Kampanjen är framtagen av DDB och kommer att sitta uppe den här veckan ut.

LÄS ÄVEN:

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.