Kampanjer
"Skulle må bra av lite kärlek"
Publicerad: 18 juli 2011, 09:14
Pride är för första gången gratis för alla. Det vill festivalen sätta på agendan i en ny kampanj signerad Futurniture.
DT
Dante Thomsen
Pride hålls i Stockholm den 1-7 augusti och i år är temat öppenhet.
Tanken med den nya kampanjen – som alltså tagits fram av Futurniture – är att visa att alla är välkomna.
Tanken är också att kampanjen ska få fler att tänka sig in i vardagen för hbtq-personer.
– Tanken är att visa på kontrasten. Allt det som Pride står för som kärlek, respekt för mänskliga rättigheter och alla människors frihet. Vi vill sätta det i kontrast till att det finns ett motstånd, även om det kanske oftast i dag finns dolt under ytan, säger Prides ordförande Pär Wiktorsson i ett pressmeddelande.
Fredrik Nilsson är creative director på Futurniture:
– Vi försökte sätta oss in i ett liv där man hela tiden möter fördomar. För att visa att Pride står för en total öppenhet riktar vi vår inbjudningskampanj till de som står för raka motsatsen – anonyma ’haters’. De här människorna skulle må bra av att komma och få lite kärlek, säger han i ett pressmeddelande.