Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag26.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Skolverket väljer Le Bureau

Publicerad: 28 Mars 2011, 09:00
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:16

Myndigheten ska gå ut i en stor informationskampanj med syftet är att locka fler att söka lärar- och förskolläraryrken.


Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Bakgrunden är att Sverige under flera år haft svårt att rekrytera nya lärare. Antalet sökande har sjunkit och de som valt lärarutbildningen som förstahandsval är för få.

Avtalet löper över två år och totalt sett deltog 43 byråer i pitchen, som alltså vanns av Le Bureau.

– ­Vi gjorde en väldigt noggrann genomgång med hårda bedömningskriterier som bland annat gick bland på att lämna referensuppdrag på liknande kampanjuppdrag, säger Skolverkets informationschef Ann Charlotte Gunnarsonn till dagensmedia.se och fortsätter:

– Erfarenheter av statliga myndigheter var ett annat kriterium som vi tittade på,

Krav ställdes också på att byrån skulle ha erfarenhet av att jobba brett.

– Vi räknar med att vi kommer behöva jobba i många olika kanaler och medier när det gäller en så här stor kampanj. Allt detta uppfyllde Le Bureau.

Hos Le Bureau är uppdraget välkommet.

– Vi är verkligen jätteglada. Det är otroligt kul eftersom Skolverket berör oss alla och alla har åsikter om det, säger Eva Nilsson, projektledare på Le Bureau och fortsätter:

– Det känns också tacksamt att ha ett så konkret mål att jobba mot.

I förra veckan vann också Le Bureau ett avtal med SBAB.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Le Bureau

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.