Skogaholmsälg tippar Mello-vinnare

2015-03-13 10:22 Jonas Löfvenberg  

Älgen Olivia är huvudpersonen i Skogaholms nya kampanj. Se reklamfilmen här.

Olivia bor med familjen Lindh som driver Gårdsjö Älgpark utanför Heby. Kampanjen görs som en del av Skogaholms kommunikationskoncept "Godast tillsammans".

I kampanjen kan man bland annat få se Olivia tippa vinnaren i Melodifestivalen och tävla i ”älgkunskap”.

Karin Ihre är produktchef på Skogaholm:

– Vi jobbar ju nu med att komma nära familjerna som är våra kunder och familjen Lindh är en sådan, säger hon till Dagens Media och fortsätter:

– Jag blev uppringd av Leif Lindh som har fött upp Olivia. Han berättade att hon älskade Skogaholmslimpa och vi insåg att det här var ett tillfälle vi inte kunde missa.

Karin Ihre berättar att teamet som jobbat med kampanjen nu har fått en ganska nära relation till familjen Lindh och deras älg. De har förklarat att Olivia blev bortstött av sin mamma som kalv och då fick komma in i familjens hus.

Hon hittade snabbt sin favorit på frukostbordet. Nu lever hon i hägnet med de andra älgarna men kommer fortfarande dagligen till familjen Lindh för att hälsa på och få en bit bröd.

– Det som är så kul är att älgar är så svenskt, precis som vi tycker att vår limpa är. Vi har höga förhoppningar på kampanjen.

Det är reklambyrån Humblestorm som tagit fram kampanjen tillsammans med Skogaholm. Kampanjen kommer bland annat att spridas i sociala medier och på Skogaholms sajt.

Jonas Löfvenberg

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

ANNONS

Åsikter & debatt