Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Skoda hjälper köparna att bilda familj

Skoda släpper kampanjsajten familjekompositoren.se där besökarna att matcha sin musiksmak med andras. Bakom kampanjen står DDB Stockholm.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 01 Juli 2011, 04:18
Uppdaterad: 06 December 2015, 15:05

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmSkoda

Sajten är kopplad till både Facebook och Spotify.

Kampanjidén bygger på att att Skoda redan skapat de perfekta familjebilarna, och nu hjälper dig att skapa den perfekta familjen att fylla dem med. Detta görs genom att man kan matcha sin musiksmak med andras, och på så sätt hitta sin själsfrände att börja bilda familj med. När man hittat någon man är intresserad av, kan man bjuda in personen på en provkörningsdejt i någon av Skodas familjebilar.

Syftet med kampanjen är att marknadsföra Skodas familjebilar ur ett nytt perspektiv. Målet är att nå en yngre målgrupp som precis ska till att bilda familj.

Arbetsgrupp

Tove Eriksen Hillblom, Copy Tomas Jonsson, AD Ted Mellström, AD Sebastian Ramn, Web design Susanna Svedjeholm, Produktionsledare/Webbproducent Niklas Jonasson, Projektledare Pelle Josephsson, Projektledare Anders Andersson, Webbutvecklare Sebastian Ross, Webbutvecklare Joel Blanco Berg, Flashutvecklare Andreas Andersson, Technical director Andreas Dahlqvist, Executive Creative Director Uppdragsgivare: Åse Lindberg, Skoda

Ämnen i artikeln:

DDB StockholmSkoda

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.