Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Skickar sugrör till makthavare

Electrolux kampanjar för en renare inomhusmiljö.

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Publicerad: 22 Juni 2015, 10:33
Uppdaterad: 02 November 2016, 09:40

Ämnen i artikeln:

PoolElectrolux

Att ha astma är som att andas genom ett sugrör.

Det menar Electrolux som nu genomför en stor informationskampanj för att öka kunskapen om astma, och om hur miljön för de som är drabbade av astma kan förbättras.

Electrolux skickar ut sugrör till 10 000 politiker och beslutsfattare inom bland annat skolor, bibliotek och idrottsorganisationer.

Allmänheten bjuds in för att föreslå vilka beslutsfattare om bör få ett sugrör på posten.

– Genom att uppmana beslutsfattare att andas genom ett sugrör vill vi påminna om deras ansvar att skapa skolor, förskolor, fritidsgårdar, idrottshallar och andra offentliga miljöer som tar hänsyn till barn med astma. Alla barn ska känna sig säkra och ges andrum, både hemma och i offentliga miljöer, vice president, group sustainability på Electrolux, i ett pressmeddelande.

Meningen med kampanjen " Space to breathe" är att öka intresset för att skapa bättre inomhusmiljöer, till exempel med Electrolux dammsugare och luftrenare.

– Med hjälp av medicinering, ökad kunskap och bättre inomhusmiljöer ska inga barn behöva stanna hemma från skolan eller stängas ute från idrottsverksamhet eller andra delar samhället på grund av astma, säger Henrik Sundström,

Kampanjen är global och har tagits fram tillsammans med Jung. Den animerade filmen är producerad och regisserad av Makers Only.

Ämnen i artikeln:

PoolElectrolux

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.