Kampanjer
Skicka vykort från nätet med Posten
Publicerad: 1 december 2010, 08:35
Posten fortsätter sin julkampanj med ”Levande Julkort”. ”Vi vill slå ett slag för den fysiska hälsningen”, säger Evalena Stille, reklamansvarig på Posten.
AS
Ardalan Samimi
Posten lanserar i dag kampanjen ”Levande Julkort”, som är en del i den större julkampanjen.
På kampanjsajten levandejulkort.se kan användarna följa åtta levande renar, som filmas från ett hägn i Funäsdalsberget, och fotografera djuren för att använda dem i ett julkort. Dessa kan sedan skickas iväg i form av riktiga kort till nära och kära.
– Vi vill att folk skickar fler fysiska hälsningar. Budskapet är att julkort betyder så mycket mer än till exempel sms eller mail, säger Evalena Stille, reklamansvarig på Posten Norden.
Tanken är att kombinera gammaldags med nytt, och öka försäljningen av vykort.
Kampanjen riktar sig främst till en yngre, mer digital målgrupp som vanligtvis inte skickar vykort.
– Man kan även skicka det via Facebook och Twitter, säger Evalena Stille.
”Levande Julkort” som är Postens internetsatsning i årets större julkampanj.
Kampanjen är ett samarbete med familjen Blindh från Handölsdalens sameby.
Åkestam Holst är Postens reklambyrå. IUM är mediebyrå.
Arbetsgrupper
Arbetsgrupp Åkestam Holst:
Projektledare: Jacob Stjärne
Creative Director: Andreas Ullenius
Planner: Lars Friberg
AD: Johan Walhberg
Copy: Kalle Akestam
Prod.ledare: Maria Ljung
Byråproducent: Johan Eklund
Orginalare: Jens Broman
Kundansvarig: Göran Åkestam
Arbetsgrupp Posten:
Projektledare Posten: Evalena Stille
Posten PR: Anette Eriksson
Varumärkeschef Posten: Marta Tiberg
Produktionsbolag Film: It’s Showtime
Produktions Web: From Stockholm With Love
Eventbyrå: KNOCK