fredag22 september

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Skicka vykort från nätet med Posten

Publicerad: 1 december 2010, 08:35

Posten fortsätter sin julkampanj med ”Levande Julkort”. ”Vi vill slå ett slag för den fysiska hälsningen”, säger Evalena Stille, reklamansvarig på Posten.

Ämnen i artikeln:

PostenÅkestam HolstKampanj

AS

Ardalan Samimi


Posten lanserar i dag kampanjen ”Levande Julkort”, som är en del i den större julkampanjen.

På kampanjsajten levandejulkort.se kan användarna följa åtta levande renar, som filmas från ett hägn i Funäsdalsberget, och fotografera djuren för att använda dem i ett julkort. Dessa kan sedan skickas iväg i form av riktiga kort till nära och kära.

– Vi vill att folk skickar fler fysiska hälsningar. Budskapet är att julkort betyder så mycket mer än till exempel sms eller mail, säger Evalena Stille, reklamansvarig på Posten Norden.

Tanken är att kombinera gammaldags med nytt, och öka försäljningen av vykort.

Kampanjen riktar sig främst till en yngre, mer digital målgrupp som vanligtvis inte skickar vykort.

– Man kan även skicka det via Facebook och Twitter, säger Evalena Stille.

”Levande Julkort” som är Postens internetsatsning i årets större julkampanj.

Kampanjen är ett samarbete med familjen Blindh från Handölsdalens sameby.

Åkestam Holst är Postens reklambyrå. IUM är mediebyrå.

Arbetsgrupper

Arbetsgrupp Åkestam Holst:

Projektledare: Jacob Stjärne

Creative Director: Andreas Ullenius

Planner: Lars Friberg

AD: Johan Walhberg

Copy: Kalle Akestam

Prod.ledare: Maria Ljung

Byråproducent: Johan Eklund

Orginalare: Jens Broman

Kundansvarig: Göran Åkestam

Arbetsgrupp Posten:

Projektledare Posten: Evalena Stille

Posten PR: Anette Eriksson

Varumärkeschef Posten: Marta Tiberg

Produktionsbolag Film: It’s Showtime

Produktions Web: From Stockholm With Love

Eventbyrå: KNOCK

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev