Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Onsdag27.05.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Skicka meddelande nu - läs det år 2030

Publicerad: 11 Oktober 2010, 04:56
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:36

”Skicka ett meddelande till framtiden”. Det är AMF:s nya kampanj som ska få dig att tänka på pensionen.


Ämnen i artikeln:

AMFForsman Bodenfors

Kampanjen påstås vara ”den längsta reklamkampanjen någonsin”, och låter alla skicka ett meddelande till en vän, en familjemedlem eller sig själv. Meddelandet lagras sedan i 20 år, för att först år 2030 vara tillgänglig för mottagaren.

– Vi vill hela tiden öka angelägenhetsgraden för pensionsfrågan. Vissa upplever pensionen som något som ligger långt fram i tiden. Men genom denna kampanj vill vi få dem att tänka på framtiden redan nu, säger Åsa Ambuhm, reklamchef på AMF.

Rent praktiskt går det till på följande sätt: På AMF:s sajt kan man välja att skicka ett meddelande – det kan vara en bild, film eller textsnutt – till vem man vill. Mottagaren får ett sms eller mail som bekräftelse, innehållande en kod som behövs för att år 2030 kunna öppna meddelandet, vilket kommer att sparas ner i ett lämpligt format och ständigt uppdateras för att passa framtidens standarder.

Kampanjen, som tagits fram tillsammans med Forsman & Bodenfors, marknadsförs under hösten med flera reklamfilmer på tv, med start i dag, måndag.

Målgruppen är främst personer i 25 års ålder och uppåt, men Åsa Ambuhm välkomnar alla att delta.

Kampanjen startar på måndag den 11 oktober och kommer att pågå fram tills årsskiftet.

– Sedan får man vänta 20 år tills man får ta del av meddelandet.

Ardalan Samimi

Ämnen i artikeln:

AMFForsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.