Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Skara Sommarland väljer Dear friends & Shout

Ska marknadsföra parkens nya attraktion men även ta det övergripande ansvaret för all marknadskommunikation.

Frida Nygren

frida.nygren@dagensmedia.se


Publicerad: 28 Oktober 2015, 11:03
Uppdaterad: 06 December 2015, 20:24

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Inför säsongen 2016 väljer Skara Sommarland Dear Friends & Shout för att lyfta sin marknadsföring. Det handlar dels om parkens nya attraktion men även om att ta det övergripande ansvaret för all marknadskommunikation.

– För oss är det givetvis en drömkund. Det är en destination som de allra flesta i Sverige har en positiv relation till. Samtidigt ser vi att det finns mycket outnyttjad potential i varumärket, säger Calle Österberg, kreativ chef på Dear friends & Shout i ett pressmeddelande.

Skara Sommarland öppnade 1984.

Sedan 2001 är Skara Sommarland en del av Parks and Resorts Scandinavia. Koncernen består av Gröna Lund, Kolmårdens Djurpark, Skara Sommarland, Vildmarkshotellet, Aquaria Vattenmuseum och Furuvik.

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.