Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Skanska kan vinna i Cannes

Publicerad: 11 Oktober 2012, 04:15
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:08

Skanskas corporatefilm "We are Skanska" är nominerad i Cannes Corporate Media & TV Award. Nästa år rullar företaget ut flera filmer på konceptet.


Filmen visas på Skanskas alla sajter och är en företagspresentation som visar upp byggföretagets olika projekt.

– Filmen har blivit nominerad till Cannes Corporate Media & TV Award. Vi har nominerats i konkurrens med över 600 andra bidrag från över 30 länder, säger Maria Lomholt, globalt varumärkesansvarig för Skanska, till dagensmedia.se.

Vinnarna av Cannes Corporate Media & TV Award utses 18 oktober på en prisgala i Cannes.

– Det är förstås enastående kul och vi håller tummarna. Vi vill beskriva vår verksamhet utifrån våra projekt och vad de bidrar med i samhället. De flesta känner till oss som byggföretag men inte våra projekt, säger Maria Lomholt.

De två 40 sekunder långa filmerna som Skanska har gått ut med i svensk tv under sommaren har byggt på samma koncept som corporatefilmen. Skanska kommer även att sjösätta ytterligare filmer på temat längre fram.

– De filmer som har gått i Sverige har samma konceptuella tanke men är betydligt kortare. Dessutom har de ett rekryteringsbudskap på slutet, säger Maria Lomholt. 

Bakom filmerna står Forsman & Bodenfors. Produktionsbolag för varumärkesfilmen är Edithouse och för tv-reklamerna Adamsky.

Se filmen här.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.