Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Skånska Dagbladet väljer Eight

Publicerad: 6 December 2010, 08:16
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:29

Tidningen Skånska Dagbladets reklambyråpitch är klar. Valet föll på Eight, före detta McCann Malmö.


Ämnen i artikeln:

EightSkånska Dagbladet

Under 2010 skötte Skånska Dagbladet sin reklamproduktion inhouse. Efter sommaren inledde nya marknadsdirektören Joakim Ewetz en pitch.

– Vi utgick från fem byråer och nu är vi i mål med Eight, säger han till dagensmedia.se.

Uppdraget omfattar alla koncernens tidningar, samt allt från "justeringar i varumärket till ny plattform och ny kommunikation".

Hur mycket spenderar ni på marknadsföring?

– Det vill jag hålla för mig själv, säger Joakim Ewetz.

Enligt Joakim Ewetz har Skånska Dagbladet en "uttalad målsättning att utmana Sydsvenskan".

Eight bildades förra året när McCann Malmö skildes från McCann-nätverket.

Martin Schori


Ämnen i artikeln:

EightSkånska Dagbladet

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev