tisdag31 januari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

Skånemejerier hyllar lantlivet

Publicerad: 27 augusti 2010, 11:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41

Lantbrukarfamiljen Sonesson återkommer i en ny film från Skånemejerier. The Fan Club har gjort kampanjen.

Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSkånemejerier

KD

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se


Skånemejeriers reklamfilm utspelar sig på Gunnaröds Gård, med nedslag ur familjen Sonessons sommar.

Första filmen om den skånska lantbrukarfamiljen visades i mars. Mottagandet var så bra att Skånemejerier har valt att fortsätta med konceptet. Enligt bolaget är var fjärde konsument mer intresserad av köpa Skånemejeriets produkter efter kampanjen i våras.

Filmen uppfattades som mysig, lugn, äkta och trovärdig, skriver Sara Brynskog, pr-ansvarig på Skånemejerier i ett pressmeddelande idag.

”Att visa livet på en mjölkgård i vår reklamfilm känns helt rätt med tanke på Skånemejeriers profil och varumärke”, skriver hon.

Reklambyrån The Fan Club ligger bakom kampanjen, tillsammans med produktionsbolaget King Edward.

 

 

Arbetsgrupper

Reklambyrå: The Fan Club:

Projektledare: Ulla-Karin Barrett

AD: Lina Andersson

Copy: Malin Wikerberg

Produktionsledare: Rebecka Hjorth

Byråproducent: Johan Persson

 

Produktionsbolag: King Edward

Regissör: Henrik Holmqvist

Producent: Carl Schonebohm

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev