Kampanjer
Skånemejerier hyllar lantlivet
Publicerad: 27 augusti 2010, 11:47
Uppdaterad: 6 december 2015, 15:41
Lantbrukarfamiljen Sonesson återkommer i en ny film från Skånemejerier. The Fan Club har gjort kampanjen.
Skånemejeriers reklamfilm utspelar sig på Gunnaröds Gård, med nedslag ur familjen Sonessons sommar.
Första filmen om den skånska lantbrukarfamiljen visades i mars. Mottagandet var så bra att Skånemejerier har valt att fortsätta med konceptet. Enligt bolaget är var fjärde konsument mer intresserad av köpa Skånemejeriets produkter efter kampanjen i våras.
Filmen uppfattades som mysig, lugn, äkta och trovärdig, skriver Sara Brynskog, pr-ansvarig på Skånemejerier i ett pressmeddelande idag.
”Att visa livet på en mjölkgård i vår reklamfilm känns helt rätt med tanke på Skånemejeriers profil och varumärke”, skriver hon.
Reklambyrån The Fan Club ligger bakom kampanjen, tillsammans med produktionsbolaget King Edward.
Arbetsgrupper
Reklambyrå: The Fan Club:
Projektledare: Ulla-Karin Barrett
AD: Lina Andersson
Copy: Malin Wikerberg
Produktionsledare: Rebecka Hjorth
Byråproducent: Johan Persson
Produktionsbolag: King Edward
Regissör: Henrik Holmqvist
Producent: Carl Schonebohm