Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag06.04.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Skånemejerier hyllar lantlivet

Publicerad: 27 Augusti 2010, 11:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:41

Lantbrukarfamiljen Sonesson återkommer i en ny film från Skånemejerier. The Fan Club har gjort kampanjen.


Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSkånemejerier

Skånemejeriers reklamfilm utspelar sig på Gunnaröds Gård, med nedslag ur familjen Sonessons sommar.

Första filmen om den skånska lantbrukarfamiljen visades i mars. Mottagandet var så bra att Skånemejerier har valt att fortsätta med konceptet. Enligt bolaget är var fjärde konsument mer intresserad av köpa Skånemejeriets produkter efter kampanjen i våras.

Filmen uppfattades som mysig, lugn, äkta och trovärdig, skriver Sara Brynskog, pr-ansvarig på Skånemejerier i ett pressmeddelande idag.

”Att visa livet på en mjölkgård i vår reklamfilm känns helt rätt med tanke på Skånemejeriers profil och varumärke”, skriver hon.

Reklambyrån The Fan Club ligger bakom kampanjen, tillsammans med produktionsbolaget King Edward.

 

 

Arbetsgrupper

Reklambyrå: The Fan Club:

Projektledare: Ulla-Karin Barrett

AD: Lina Andersson

Copy: Malin Wikerberg

Produktionsledare: Rebecka Hjorth

Byråproducent: Johan Persson

 

Produktionsbolag: King Edward

Regissör: Henrik Holmqvist

Producent: Carl Schonebohm

Kristin Djerf

kristin.djerf@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

The Fan ClubSkånemejerier

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.