Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag20.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Skandinavien i amerikansk marknadsoffensiv

Publicerad: 5 November 2010, 08:54
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:33

Kampanjen ”Faces of Scandinavia” ska få fler att resa till Skandinavien. Visit Sweden och motsvarigheten i våra grannländer står som avsändare.


Visit Sweden, Visit Denmark, Innovation Norway, Icelandair och Guidepal gör gemensam sak för att fler amerikaner ska få upp ögonen för Skandinavien som resmål. Kampanjen "Faces of Scandinavia" presenterar Sverige, Danmark och Norge som en helhetsupplevelse och Icelandair ska vara flygbolaget som tar dig dit.

Kampanjsidan presenterar kända nordbors reseberättelser och rekommendationer. Besökare kan kommentera historierna och på så sätt tävla om resor till Skandinavien och Ipads. Det går också att ladda upp egna bilder och berättelser. Lösningen ska inspirera till resor och få folk att sprida innehållet vidare i sociala medier. Sajten gick upp i går.

– Redan efter de första timmarna har vi flera tusen besökare. Det ser med andra ord ut att bli en lyckad kampanj, säger Whispr Groups grundare Joakim Leijon.

Liza Marklund, Marcus Samuelsson och Henrik Lundquist är några internationellt kända svenskar som har bidragit med reseberättelser. Whispr Group står för strategi, grafisk design, programmering och pr.

Whispr Groups arbetsgrupp:

Joakim S Leijon, Projektledning och Idé

Johanna M Gustafsson, Produktionsledare

Carl Anchér, Grafisk Form

Jerry Silfwer, Social Media PR

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.