Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag13.04.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Skandiamäklarna skojar om fördomar i ny kampanj

Publicerad: 22 Mars 2013, 10:05
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:51

I sin nya kampanj, signerad ANR BBDO, driver Skandiamäklarna med bilden av yrkeskåren. Samtidigt söker de 100 nya mäklare.


Kampanjen inspireras av internetfenomenet ”What people think I do” och bakgrunden är att svenskarnas förtroende för mäklare är lågt. Syftet med kampanjen är att stärka Skandiamäklarna som ”Kvalitetsmäklare”.

– What people think I do / What I really do-memen bygger just på fördomar kring yrkesroller, som både andra och man själv har om sitt yrke. För mäklare känns det väldigt aktuellt att ha så pass mycket självdistans att man faktiskt kan börja tala om de fördomar och missuppfattningar som finns, allt för att kunna motbevisa dem, säger Stephanie Moradi, copywriter på ANR BBDO i ett pressmeddelande. 

I kampanjen söker Skandiamäklarna också 100 nya mäklare.

Den ska kommuniceras digitalt, på Aftonbladet.se och på Facebook. Lokalt kommer kampanjen synas i print, i butik och höras på radio.

Fakta

Beställare:

SkandiaMäklarna: Andreas Mühlich, Marknadschef

Arbetsgrupp:

Creative Director: Andreas Lönn

Copywriter: Stephanie Moradi

Art Director: Fredrik Broander

Planner: Maria Sandberg

Produktionsledare: Giustina Guariglia

Projektledare: Pontus Karlsson

Webb-byrå: Happiness 

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.