Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Skandia gör Solsidan-komik

Publicerad: 15 Mars 2011, 08:03
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:18

Skandia skapar igenkänningskomik om gemensam ekonomi i nya webbsåpan ”En helt vanlig vardag.” som hämtar inspiration från ”Solsidan”.


Skandia Bank & Försäkring släpper en webbsåpa om roliga situationer som kan uppstå när par skaffar gemensam ekonomi. De första avsnitten är döpta till ”Frieriet” och ”Sju kassar disktrasor”.

Inspirationen kommer från TV4:s ”Solsidan”, som Skandia också sponsrar. Webbsåpan är ett nytt sätt att växla ut sponsorskapet och upplägget har tagits fram i samarbete med TV4 och Jarowskij, som även står bakom succéserien. IUM är mediebyrå och en av filmrollerna spelas av Skandias rågivare Sten Törnqvist.

– Det här är ett helt nytt sätt för oss att använda oss av sponsorskap. I Solsidan är karaktärerna i olika livsskeden som innebär nya förutsättningar för karaktärernas privatekonomi. Där ser vi en solklar koppling till vår verksamhet, och därför är det spännande att kunna använda samma typ av ton och humor i vår marknadsföring, säger Johan Hopstadius, cd på Skandia i ett pressmeddelande.

Målet är att skapa igenkänning, förklara att det där med privatekonomi inte är särskilt komplicerat – och att driva trafik till den egna sajten. Filmerna ska läggas ut på Youtube, Facebook-sidan och Skandias sajt.

Måns Nilsson har regisserat och Ari Willey står för fotot. Måns Nilsson, Jacob Seth-Fransson och Pontus Edgren har skrivit manus, precis som för "Solsidan".

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.