Gå direkt till textinnehållet

Skämt på sociala medier blev Delicatoask

Delicatoasken finns i begränsad upplaga från och med vecka 40 och framåt.

Delicatoask med kondisbitar i miniatyr startade som skämt – nu finns den på riktigt.

Det började som ett skämt i Delicatos sociala medier. En bild på en Delicatoask nådde 1,3 miljoner människor i organisk tillväxt och sågs av nästan en halv miljon.

Även om det var uttalat att asken inte var på riktigt så började folk enligt Delicato höra av sig – så nu har Delicato tillsammans med reklambyrån DDB gjort verklighet av skämtet.

– Delicato är ju ett väldigt lustfyllt varumärke med en ganska skojfrisk tonalitet. Och visst blev vi lite överraskade över responsen, men självklart ville vi lyssna på våra konsumenter. Nu är vi oerhört stolta över att kunna presentera Delicatoasken på riktigt, säger Sofia Brandberg, marknadschef på Delicato, i ett pressmeddelande.

Asken består av 30 stycken miniatyrer av Delicatos klassiska kondisbitar och askens lock pryds av texten "En tradition sedan nu".

– Vi är ju inte ett särskilt pretentiöst varumärke, vi gillar snarare att skoja till det kring det sådant som kan vara lite uppstyltat eller allvarligt. Och alla traditioner startar ju någon gång! Nu hoppas vi att folk kommer att ta till sig detta nya goda sätt att fika på, säger Sofia Brandberg. 

Hanna Frick

Reporter

Publicerad 2017-10-05 11.19Uppdaterad 2017-10-05 11.19

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: