Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag18.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Skadeglädje i kampanj från Länsförsäkringar

Publicerad: 3 April 2014, 05:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:42

Länsförsäkringar och reklambyrån Mecka vänder på begreppet skadeglädje i en ny reklamkampanj.


Ämnen i artikeln:

LänsförsäkringarMecka

Det är de tre Länsförsäkringarbolagen i Älvsborg, Halland samt Göteborg och Bohuslän och drar igång en kampanj på temat ”skadeglädje”. Syftet är att få fler att välja bolagens villaförsäkring.

Insikten som kampanjen grundar sig på är att Länsförsäkringar har de mest nöjda försäkringskunderna, och nöjdast är de som råkat ut för en skada.

– Ordet ”skadeglädje” tillsammans med nöjda, glädjestrålande personer skapar en spännande konflikt. Relevansen gör förhoppningsvis att människor minns budskapet med ett leende på läpparna, säger Lotta Cabrera Persson, projektledare på Mecka, i ett pressmeddelande.

Mediemixen består av trafikreklam, banners, mobilannonsering, Facebook, dagspress och en kampanjsida.

Arbetsgrupp

Mecka

AD - Kristian Sahlberg

Copywriter - Lasse Kampe

Strategiskt PL - Mats Alfredsson

PL - Lotta Cabrera Persson

Original - Andreas Norén

Webbutvecklare - Emil Dorbell

Film - Tobias Davidov, Emil Dorbell

Foto - Aorta

 

Länsförsäkringar

Kerstin Häregård, kommunikationschef för de tre Länsförsäkringsbolagen Älvsborg, Halland samt Göteborg och Bohuslän

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

LänsförsäkringarMecka

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.