Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Ska marknadsföra svenska varumärken i Japan

Bolaget Swedish Lifestyle hjälper svenska varumärken att etablera sig till Japan. Nu tar de in reklambyrån Volt.

Dante Thomsen


Publicerad: 10 Januari 2013, 06:50
Uppdaterad: 06 December 2015, 13:59

Ämnen i artikeln:

Volt

Swedish Lifestyle grundades av Martin Jobeus för drygt sex år sedan och har som ambition att göra det lättare för svenska mode- och designföretag att etablera och marknadsföra sig i Japan.

Bland kunderna finns bland annat Twist & Tango, 10-gruppen och Happy Socks. Uppdraget att stärka Swedish Lifestyles position på den japanska marknaden går nu till reklambyrån Volt, som bland annat ska ta fram en ny grafisk identitet för företaget.

– Tanken med designen är att den ska utgöra en länk mellan det svenska och det japanska, vilket ju också är Swedish Lifestyles affärsidé, säger Michael Lee Bjerkö, ansvarig designer, i ett pressmeddelande.

Då Swedish Lifestyle ska bära flera olika varumärken har en enkel design som ska spegla ett svenskt formspråk tagits fram. Volt har även tagit fram bland annat nya visitkort och nytt presentationsmaterial åt Swedish Lifestyle.

Ämnen i artikeln:

Volt

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.