Ska marknadsföra svenska varumärken i Japan

Bolaget Swedish Lifestyle hjälper svenska varumärken att etablera sig till Japan. Nu tar de in reklambyrån Volt.

Swedish Lifestyle grundades av Martin Jobeus för drygt sex år sedan och har som ambition att göra det lättare för svenska mode- och designföretag att etablera och marknadsföra sig i Japan.

Bland kunderna finns bland annat Twist & Tango, 10-gruppen och Happy Socks. Uppdraget att stärka Swedish Lifestyles position på den japanska marknaden går nu till reklambyrån Volt, som bland annat ska ta fram en ny grafisk identitet för företaget.

– Tanken med designen är att den ska utgöra en länk mellan det svenska och det japanska, vilket ju också är Swedish Lifestyles affärsidé, säger Michael Lee Bjerkö, ansvarig designer, i ett pressmeddelande.

Då Swedish Lifestyle ska bära flera olika varumärken har en enkel design som ska spegla ett svenskt formspråk tagits fram. Volt har även tagit fram bland annat nya visitkort och nytt presentationsmaterial åt Swedish Lifestyle.

Dante Thomsen

Publicerad 2013-01-10 06.50Uppdaterad 2015-12-06 13.59

Ämnen i artikeln:

Dela artikeln: