Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag29.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Ska höja statusen för marknadsföring

Publicerad: 11 Januari 2011, 09:39
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:25

Att höja statusen för marknadsföring. Det är Sveriges Marknadsförbunds viktigaste fråga 2011.


Dagensmedia.se frågar branschorganisationerna om deras viktigaste frågor för 2011. Idag berättar Sveriges Marknadsförbund om sina planer.

Sveriges Marknadsförbund kommer, precis som flera andra organisationer dagensmedia.se pratat med, jobba för att visa marknadsföringens affärskritiska roll.

- Det är glädjande att de flesta andra organisationerna jobbar med detta 2011 och långsiktigt. Det gynnar alla våra medlemmar, säger Jan Fager, vd för Sveriges Marknadsförbund, och fortsätter:

- Marknadsföring är en ledningsgruppsfråga och för viktig att lämna till marknadsavdelningen, ensam, säger Jan Fager.

Sveriges Marknadsförbund ska också visa hur kunderna kan räkna hem investeringar i marknadsföring genom att ge marknadsförarna fler och bättre verktyg. På EU-nivå kommer de också följa arbetet med en gemensam konsumentskyddslagstiftning som går in i ett avgörande skede.

- Inställningen är att harmonisering går före nationella särregler. Detta för att underlätta gränsöverskridande handel och etableringen av den inre marknaden, säger Jan Fager.

Sveriges Marknadsförbund kommer också fortsätta att värna om forskningen och visa upp den forskning som finns på deras område. Detta gör de bland annat genom att fortsätta utveckla forskardatabasen och varje månad presentera ny forskning i komprimerad form, säger Jan Fager.

Marie Larsson

dagensmedia.redaktion@almamedia.fi

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.