Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sjösätter global digital kampanj

Publicerad: 8 Oktober 2012, 06:09
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:09

I dag visas fotografierna från projektet "A day" på 85 000 skärmar runt om i världen.


Ämnen i artikeln:

Posterscope

Den ideella svenska stiftelsen Expressions of Humankind står bakom projektet "A day", en digital utomhuskampanj som initierades i maj, då människor runt om i världen uppmuntrades lämna in foton som illustrerar vardagslivet.

Över 100 000 foton från 165 länder lämnades in och i dag påbörjas nästa del i projektet. De 45 bästa bilderna visas nu upp på 85 000 skärmar runtom i världen under 48 timmar.

Utomhusspecialisterna Posterscope har varit samarbetspartner och 84 digitala nätverk samt 73 mediepartners har möjliggjort projektet.

– "A day"-utställningen visar på ett fantastiskt sätt den globala skala som kan uppnås genom digital out-of-home. Det skulle dock inte ha varit möjligt utan samarbetet med våra mediepartners, säger Adam Cherry, digital utvcklingschef på Posterscope i ett pressmeddelande.

I Sverige har byrån jobbat tillsammans med ADCityMedia, Atracta, Brick Digital, Clear Channel,Visual Art/Jernhusen samt Wallstreet för att möjliggöra projektet.

Fotona kan ses här.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Posterscope

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.