Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

lördag15.05.2021

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SJ vill locka medlemmar med sockervadd

Publicerad: 23 juni 2009, 09:30
Uppdaterad: 6 december 2015, 16:19

Med en sommarkampanj vill SJ locka nya medlemmar till sin kundklubb SJ Prio. Byrån MRM Starsky lånar kampanjtemat från tivolimiljö.


Kampanjen går enbart på nätet. På kampanjsajten möts besökarna av ett lyckohjul som innehåller olika erbjudanden till medlemmarna. Lyckohjulet sköts av en sommarjobbare som beter sig lite som han vill, bland annat somnar han stående, äter sockervadd, trasslar in sig i papper och roar sig med att spela sten, sax och påse med sig själv. Totalt har 38 olika kortfilmer spelats in som slumpas ut under tiden som besökaren befinner sig på sajten.

– Vi ville hitta ett format där vi kunde få in många olika erbjudanden. Gärna något som folk kunde känna igen sig i och som var förknippat med något lustfyllt och hade en sommartouch, säger Johan Blomström, cd på MRM Starsky.

Kampanjen rullar 15 juni-31 augusti. Kommunikationen sker bland annat via e-post med skräddarsydda budskap till de tre medlemsnivåerna i SJ Prio, banners på SJ.se och filmer i SJ:s resebutiker.  På lanseringsdagen skickas också ett sms ut till medlemmarna.

För filmproduktionen står It´s Showtime.

Arbetsgrupp på MRM Starsky: Johan Söderberg, copy; Fredrik Hildebrand, ad; Johan Blomström, cd; Nathalie Ellis och Karin Johanson, designers; Marcus Johansson, motion director; Nicklas Eriksson, developer; Markus Thiel, projektledare; Catharina Fagerlund, produktionsledare.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.