söndag5 februari

Kontakt

Annonsera

Sök

Starta din prenumeration

Prenumerera

Kampanjer

SJ:s varumärke dalar

Publicerad: 2 februari 2012, 09:29
Uppdaterad: 6 december 2015, 14:34

SJ är det varumärke som, efter Saab, tappar mest 2011 i Yougovs brand index. Tågoperatören backar med 13,8, trots att deras reklambudget ökat med drygt 20 miljoner.


MS

Martin Schori


– Det är inte konstigt men det är tråkigt, säger Elisabeth Lindgren, kommunikationsdirektör på SJ.

Efter fler vintrar med försenade tåg och dålig information till resenärerna tappar SJ förtroende.

– Att ha ett förtroende är otroligt viktigt, men det tar lång tid att bygga upp ett det igen, men vi hoppas att våra ansträngningar snart ska ge resultat, säger Elisabeth Lindgren.

SJ säger att man nu ska ta efter SAS framgång och jobba på att förbättra punktligheten. Tillsammans med Trafikverket tittar de också på lösningar för att förbättra järnvägarna.

– Ytterst är det viktigaste att vi levererar det vi lovar att leverera, säger Elisabeth Lindgren.

En annan del i förbättringsarbetet är att SJ satsar på att utbilda personalen i service och bemötande.

Läs mer om Yougovs undersökning i DM Plus.

Yougovs Brand Index

Mäter de sex parametrarna ”Allmänt intryck”, ”Kvalitet”, ”Valuta för pengarna”, ”Kundnöjdhet”, ”Rekommendera” och ”Corporate Reputation”, vilka tillsammans ger varumärket ett indextal på Brand Index-skalan som löper från -100 till 100.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Välj nyhetsbrev