Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Lördag24.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SJ erbjuder alternativ semester i ny kampanj

Publicerad: 18 Mars 2015, 08:33
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:09

SJ gör ny kampanj för nattågen till Norrland tillsammans med Swedish Lapland.


SJ vill sälja en alternativ semester och en bekväm resa med sin nya kampanj för tåg-jättens nattåg till Norrland. Kampanjen görs i samarbete Swedish Lapland som är en intresseorganisation för besöksnäringen i Lapland.

Kampanjen kommer gå på annonsytor på tågen i Mälardalen.

Thomas Kjellgren är marknadschef på SJ Norrlandståg:

– Kampanjen handlar om att synliggöra att det är behagligt att åka tåg. Man kan njuta av resan och vakna upp vid foten av fjället, säger han till Dagens Media och fortsätter:

– Att annonsera på våra linjer i Mälardalen där det finns många resenärer och pendlare är ett kostnadseffektivt sätt att nå ut. Vi kommer köra i två veckor på tågen, sedan kommer vi fortsätta att pumpa ut budskapet i andra kanaler.

Vilka vänder sig kampanjen till?

– Framför allt fritidsresenärer och semesterfirare. Folk letar efter nya semesterformer och det är väldigt mycket ungdomar som nappar på den nya livsstilen att ta sig ut i naturen.

Det är Swedish Lapland som har utformat kampanjen.

Jonas Löfvenberg

jonas.lofvenberg@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.