Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

SJ driver med flyget

SJ går ut i ny kampanj för att berätta om fördelarna med tåget jämfört med flyg och bil.


Publicerad 2012-05-10 11:50
Uppdaterad 2015-12-06 14:22

Ämnen i artikeln:

King

Dela artikeln:

Maneret i de nya filmerna, gjorda av SJ:s reklambyrå King, känns igen från tidigare filmer från SJ.

Det handlar om att lyfta fram fördelarna med tåg jämfört med största konkurrenterna flyg och bil. Men med glimten i ögat, säger SJ:s presschef Ulf Wallin.

Payoffen är "En smartare resa".

– Tanken är givetvis att stärka feelgood-känslan att åka tåg i harmoni med naturen, säger Ulf Wallin.

Enligt honom har filmerna som visar fördelarna med tågresor lett till att fler väljer tåget.

– När vi kontinuerligt kör sådana här filmer så stiger resandet.

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.