Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag25.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Singlar frontar Moods höstkampanj

Publicerad: 29 September 2015, 11:59
Uppdaterad: 26 September 2016, 08:06

Moods marknadschef berättar om kampanjen som ska hjälpa singlar att hitta kärleken.


Ämnen i artikeln:

Moodgallerian

I Moods höstkampanj som har tagits fram i samarbete med reklambyrån Volt står fyra singlar från Stockholm i centrum.

Förhoppningen är att de ska hitta kärleken genom vad som antagligen är Sveriges största dejtingannonser.

Samtidigt flyttar Mood fokus från att tidigare ha satsat på att profilera gallerian som helhet till att nu lyfta fram enskilda butiker mer genom att visa upp säsongens mode.

– Men eftersom alla kommer prata höstmode kände vi att vi ville twista till det och visa hur vi skiljer oss från andra handelsplatser. Vi kom då på idén att singlar skulle få vara modeller och att vi genom vår höstkampanj skulle hjälpa dem att hitta den rätte, berättar Åsa Bergendorf, tf marknadschef på Mood Stockholm.

För att hitta singlar som ville ställa upp gick Mood ut i en rekryteringskampanj på Facebook där man beskrev konceptet och berättade att man som modell skulle bli stylad och få hjälp att utforma sin perfekta dejtingprofil, för att sedan synas i de kanaler Mood köpt. 

 – Vi fick ett fantastiskt gensvar med över 250 sökande. Där satte vi stopp eftersom vi kände att vi inte kunde hantera fler ansökningar. Det roliga var att det var sådan bredd på de som sökte, vilket var precis vad vi var ute efter. Vi vill visa på att Mood är gränsöverskridande och lite internationella. Förhoppningen är att singlarna ska hitta kärleken, säger Åsa Bergendorf.

För att ge människor en chans att lära känna singlarna lite mer fick de även göra varsin kort film där de berättar om sin stil och syn på kärlek.

Filmerna började släppas nyligen på Facebook och i går kom kampanjen upp i tunnelbanan.

Den 14 oktober kommer man att arrangera ett singelevent i Mood Stockholm i samarbete med match.com där man bjuder in alla de singlar som ansökte till kampanjen.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Moodgallerian

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.