Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Silver till Sverige i Young Guns

Publicerad: 13 December 2011, 07:47
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:47

Det blev ett silver till Sverige i tävlingen för unga reklamare, Young Guns.


Ämnen i artikeln:

Prime PR

Årets tävling var den största sedan starten 2000. 100 så kallade ”bullets” delades ut till kreatörer från 80 länder.

För Sveriges del var det Maria Larsson och Ebba Hultengren från Prime som höll fanan högst. De tilldelades ett silver för Lagerhaus ”Blog-up Stores” i pr-kategorins Best Use of Social Media.

Det allra finaste priset gick dock till Alexander Nowak och Felix Richter på Y&R New York, som utsågs till Professional Young Guns of the Year för Airwalks ”Invisible Pop Up Store”.

Young Guns består av fem kategorier; Advertising, Design, Digital, Media och PR. Dessutom finns en kategori för studenter.

De tävlande måste vara under 30 år och ha arbetat i minst två år.

Se alla vinnare i dokumenten till höger.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Prime PR

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.