Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Silvana Imam fixar musiken åt Volvo

”Det är insidan som räknas” är temat för Volvos nya kampanj.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Publicerad: 04 April 2016, 08:32
Uppdaterad: 04 April 2016, 08:32

Ämnen i artikeln:

Volvo

Kampanjen går upp idag, 4 april. Denna gång står artisten Silvana Imam bakom musiken i reklamen – hennes låt ”Varma gator” hörs i en instrumental version. Den är hämtad från hennes nysläppta album ”Naturkraft”.  

Med hjälp av reklamfilmen vill Volvo sätta fokus på hur lätt det är att förföras av ett vackert yttre, och man menar att samhället alldeles för länge har fokuserat på yta – även bilindustrin.

Kampanjen är en del av Volvos kommunikationskoncept "Made by Sweden", framtaget av reklambyrån Forsman & Bodenfors.

I centrum av kampanjen står Volvos nya premiumsedan S90, som tidigare tog hem designpriset Production Car Design of the year 2015 vid bilmässan i Geneve.

– Många har uppmärksammat bilens fantastiska design, som redan hunnit bli prisbelönt. I den här kampanjen visar vi upp utsidan av bilen, men säger samtidigt att det är insidan som räknas. Volvo S90 visar hur vi som svensk biltillverkare tänker annorlunda än andra när det gäller allt från design och användarvänlighet till säkerhetsfunktioner och motorer. Det gör oss unika, säger Per Carleö, marknadsdirektör på Volvo Car Sverige, i ett pressmeddelande.

Ämnen i artikeln:

Volvo

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.