Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Silja Line hakar på influencer-trenden

Inför årets Melodifestival tar Silja Line ett nytt grepp och satsar på livesändningar med kända profiler så som Therése Lindgren, Calle Schulman, Penny Schulman och Daniel Paris.

Hanna Frick

Reporter

hanna.frick@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Januari 2017, 12:22
Uppdaterad: 31 Januari 2017, 12:28

Kända profiler ska leda Silja Lines livesändningar under Melodifestivalen.

Det blir andra året i rad som Silja Line sponsrar Melodifestivalen och den här gången har man valt att bygga delar av vårens reklam och kommunikation på sponsorskapet.

– I år hoppas vi kunna bjuda på något alldeles speciellt. Vi vill förstärka vår tydliga koppling till Melodifestivalen och spinna vidare på det engagemang för evenemanget som finns i sociala medier. Så med hjälp av Sveriges hetaste influencers bjuder vi varje lördag fram till finalen på den perfekta förfesten i våra livesändningar, säger Janis Pavuls, kommunikationsdirektör Tallink Silja, i ett pressmeddelande.

Bland de kända profilerna återfinns Lucas Simonsson, Carl Déman, Therése Lindgren, Magdalena Graaf, Calle och Penny Schulman, Daniel Paris och Johan ”Matgeek” Hedberg.

Tanken är att festivalstämningen ska fortsätta vidare ombord på Silja Lines båtar när tv-sändningen är slut. Melodifestival-artister kommer gästa båtarna och olika Melodifestivals-aktiviteter kommer finnas ombord.

Varje lördag under sex veckor kommer influencers att leda livesändningar inför tv-sändningarna på Silja Lines Facebooksida samt i sina egna kanaler. Bakom livesändningarna står influencer marketing-byrån Beatly och varje profil kommer få utforma sina egna program.

– Tillsammans har vi utvecklat och tagit fram ett koncept som man utan tvekan kan räkna hem som Sveriges största och mest långsiktiga satsning inom livestreaming. Det unika är att vi lyckats samla färgstarka personligheter med fantastiska sällskap som hela familjen tycker om i kombination med att profilerna själva fått vara med och utforma sändningarna. Jag tror att detta blir startskottet på ett riktigt aktivt livestreaming-år i allmänhet på sociala medier, säger Alexander Gradin, Creative Director på Beatly, i ett pressmeddelande.

Daniel Paris kommer agera reporter på plats under Melodifestivals-sändningarna. Han kommer intervjua artister på delfinalerna i Silja Lines kanaler, men också i sina egna.

Förutom det lanserar Silja Line även ett festivalquis som byrån Perfect Fools ligger bakom. Genom spelet har deltagare chans att vinna biljetter till Melodifestivalen. Deltagarna kommer även kunna utmana Silja Lines influencers.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.