Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Torsdag01.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sienna Miller blir Lindex nya reklamansikte

Publicerad: 8 Mars 2016, 07:45
Uppdaterad: 8 Mars 2016, 07:10

Bild 1/2  

Hon har tidigare varit frontfigur för svenska klädesmärken som JC och H&M. Nu ska Sienna Miller lyfta Lindex.


Ämnen i artikeln:

Lindex

I specialkollektionen "Sienna heart Lindex", vars tema är "boho-chic", visar hon upp ett lyxigt vardagsmode som flirtar med 70-talet.

Till nyckelplaggen hör den voluminösa blusen, maxiklänningen och de utsvängda jeansen. 

– Varumärket är hjärtligt och varmt; en hyllning till det feminina utan att bli alltför seriöst, säger Sienna Miller om samarbetet med Lindex i ett pressmeddelande.

Sienna Miller blir ansiktet utåt för Lindex när klädkedjan drar i gång årets stora vårkampanj.

Stilikonen hade sin storhetsperiod när hon syntes i just boho-chic stilen framför kamerorna på 90-talet. Framförallt tillsammans med sin dåvarande man, skådespelaren Jude Law.

– Jag känner att Lindex karaktär och kollektionens känsla verkligen avspeglade sig i plåtningen, vi hade väldigt roligt och skrattade mycket, säger Sienna Miller i pressmeddelandet.

Sienna heart Lindex lanseras den 31 mars på alla 18 Lindex-marknader samt på lindex.com.

Johanna Holmgren

johanna.holmgren@dagensmedia.se

Ämnen i artikeln:

Lindex

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.