Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag23.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sia Glass vill göra företaget roligare

Publicerad: 28 April 2015, 06:08
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:03

Sia Glass vill få folk att förknippa löningsdag med glass i företagets största kampanj någonsin.


Inför valborg startar Sia Glass den stora kampanjen "När livet leker". Målet är att göra Sia Glass lite roligare och få folk att förknippa glass med glädje.

– Vi ska göra Sia Glass mer emotionellt och lansera en ny pose. Vi kommer bland annat ha reklamfilmer i TV4 Play, finnas på kundvagnsreklam, på stortavlor utomhus och gå väldigt hårt i butik, säger Stefan Carlsson, marknadschef på Sia Glass, till Dagens Media och fortsätter:

– Vi har byggt upp starka värden kring Sia Glass tidigare, men de är svåra att kommunicera ut mot konsumenterna. "När livet leker" kan handla om allt från att vinna bortamatchen till att få lönen på kontot och det vill få sätta ihop med glass.

Enligt Stefan Carlsson är "När livet leker" Sia Glass i särklass största reklamkampanj någonsin.

– Vi har aldrig investerat så mycket pengar i en kampanj tidigare. Här samlar vi stora resurser i en och samma kampanj där vi lanserar samma positionering på full bredd. Det har inte gjorts hos Sia Glass tidigare, säger han.

Kampanjen är framtagen i samarbete med reklambyrån Lundberg & Co i Gävle.

Andreas Gabrielsson

andreas.gabrielsson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.