Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Måndag30.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Sia Glass smaker gifter sig

Publicerad: 12 Maj 2010, 07:26
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:51

Sia Glass hyllar äktenskapet mellan gräddglass och sorbet i försommarens kampanj för hushållsglass.


– Reklamen går i äktenskapets tecken som mycket annat i vår, men för Sia Glass del handlar det om ett mer jordnära bröllop mellan gräddglass och sorbet. I reklamen ger vi glassälskaren tips på smaker som gifter sig särskilt bra, säger Thomas Bennett, copy på Lundberg & Co, som står bakom konceptet.

I annonserna föreslår Sia Glass olika smakkombinationer av sorbet och egna märket ”Världens glass”. Kampanjen hämtar inspiration från medlemmarnas kombinationsförslag på Sia Glass Facebook-sida, som har 1700 medlemmar.

– Kampanjen är bred, men den riktar sig till en lite medvetnare och något vuxnare glassälskare. Förhoppningen är att de ska ta till sig idén att kombinera glass och sorbet, säger Tomas Andersson, projektledare på byrån.

Byråfakta

Kampanjperiod: vecka 20-23 i morgonpress.

Lundberg & Co arbetsgrupp: Thomas Bennett (copy), Tobbe Röde (ad), Monica Johnson (produktionsledare), Tomas Andersson (projektledare).

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.