Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 12 juni 2015, 11:31
Uppdaterad: 6 december 2015, 11:58
”Älska bilen” är grunden i Shells nya reklamkoncept, framtaget av Klirr Stockholm.
Ämnen i artikeln:
ShellDu missar innehåll i denna artikel på grund av dina cookie-val. Kontrollera dina inställningar och dubbelkolla om YouTube är blockerad under “Visa våra partners”.
På måndag går Shells första reklamkampanj upp som bygger på det nya konceptet. Först ut är en film som är en kärleksförklaring till bilen.
– Bilen är en viktig kugge i mångas liv och en förutsättning för såväl privat- som affärslivet. Med konceptet ”Älska bilen” kommer vi på olika sätt under året att visa på det personliga bandet vi svenskar har till bilen, säger Erica Samuelsson, marknadschef på Shell, i ett pressmeddelande.
Förutom tv blir det under sommaren sociala medier och radio, och kampanjen ska även synas på stationerna. Dessutom blir det en Instagram-kampanj där användarna ska uppmanas att dela sina bästa bilstunder.
Produktionsbolag för reklamfilmen är Acne Film.
Marcus Sundberg – Projektledare
Stefan Rydén – Planner
Frida Wigström – Copy
Curt Rosén – Copy
Paulo Vidal – Art Director
Patrik Svanberg – Art Director
Anna Stenmark – Produktionsledare
Sandra Pettersson – Produktionsledare
Erik Werner - Final art
Ämnen i artikeln:
Shell