Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

SF:s marknadschef om Knektbrandt: "Ja vad ska man säga?"

Publicerad: 14 November 2013, 09:37
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:56

Mikael Persbrandts ofrivilliga hätta har blivit en rejäl snackis. Så här tycker Svensk Film om kampanjen.


Ämnen i artikeln:

Mikael PersbrandtJCDecauxSF

Svensk Films kampanj för storfilmen "Mig äger ingen" har av förklarliga skäl fått många att skratta. Kolla bara på bilden till höger.

Även på Svensk Film har man roats av Mikael Persbrandts ofrivilliga huvudbonader, som syns på JCDecaux:s reklamytor runt om i landet.

– Ja vad ska man säga? Man får bara dra på smilbanden och kan vi få någon annan att också dra på smilbanden i novemberrusket är det bara bra, säger SF:s marknadschef Åsa Norberg till Dagens Media.

Vad tänkte du när du såg annonsen första gången?

– Jag tyckte att det såg ganska komiskt ut. Så vitt jag förstår har alla kommuner olika toppar så det finns ju en massa olika varianter på annonsen. Vi får bjuda på det helt enkelt.

Ni är inte sura på JC Decaux?

– Nej det finns värre saker, fråga bara filippinerna. Det här har ju dessutom gjort att kampanjen har synts mycket mer än vad den kanske hade gjort annars.

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

Mikael PersbrandtJCDecauxSF

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.