Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

SF Bio utmanar ungdomar på Snapchat

SF Bio gör sin första kampanj på Snapchat med en serie utmaningar för ungdomar på sommarlov.


Publicerad 2016-06-16 08:08
Uppdaterad 2016-06-16 08:13

Ämnen i artikeln:

SF Bio

Dela artikeln:

Som en del i lanseringen av varumärkeslöftet "Det finns alltid en anledning att gå på bio" släpper SF Bio sommaraktiveringen "SF Bio Snap Challenges". I sin första Snapchat-kampanj någonsin "flirtar man med aktivitets-törstande ungdomar på sommarlov" genom en serie snap-utmaningar.

– Snapchat har blivit det självklara sociala mediet för ungdomar så det är naturligtvis viktigt för oss som varumärke att ge oss in i konversationen, förklarar Anna Rosang, Affärsområdeschef för digitala medier på SF Bio, i ett pressmeddelande.

"SF Bio Snap Challenges" består av en serie dagliga utmaningar utformade runt en anledning att gå på bio. Följare uppmanas att tolka dessa påståenden i en snap för att vinna priser som till exempel biljetter till en filmpremiär eller "enorma mängder" popcorn.

Enligt SF Bio har intresset för kampanjen varit stort, med en fördubbling av antalet följare på Snapchat redan under första veckan.

Utmaningarna presenteras och bedöms av sociala medie-profiler samt eventuella hemliga gäster. Kampanjen, som är framtagen av Actionist, startade vecka 23 och syns utöver Snapchat på Facebook, Instagram och i SF Bios biografer.

Amanda Törner

Reporter

amanda.torner@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.