Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 16 juni 2016, 08:08
Uppdaterad: 16 juni 2016, 08:13
SF Bio gör sin första kampanj på Snapchat med en serie utmaningar för ungdomar på sommarlov.
Som en del i lanseringen av varumärkeslöftet "Det finns alltid en anledning att gå på bio" släpper SF Bio sommaraktiveringen "SF Bio Snap Challenges". I sin första Snapchat-kampanj någonsin "flirtar man med aktivitets-törstande ungdomar på sommarlov" genom en serie snap-utmaningar.
– Snapchat har blivit det självklara sociala mediet för ungdomar så det är naturligtvis viktigt för oss som varumärke att ge oss in i konversationen, förklarar Anna Rosang, Affärsområdeschef för digitala medier på SF Bio, i ett pressmeddelande.
"SF Bio Snap Challenges" består av en serie dagliga utmaningar utformade runt en anledning att gå på bio. Följare uppmanas att tolka dessa påståenden i en snap för att vinna priser som till exempel biljetter till en filmpremiär eller "enorma mängder" popcorn.
Enligt SF Bio har intresset för kampanjen varit stort, med en fördubbling av antalet följare på Snapchat redan under första veckan.
Utmaningarna presenteras och bedöms av sociala medie-profiler samt eventuella hemliga gäster. Kampanjen, som är framtagen av Actionist, startade vecka 23 och syns utöver Snapchat på Facebook, Instagram och i SF Bios biografer.