Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag29.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Seqr och Abby Norm liknar kortbetalare med grottmänniskor

Publicerad: 5 November 2014, 08:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:23

Den mobila plånbokstjänsten Seqr går ut i en ny kampanj, framtagen av företagets nya reklambyrå Abby Norm.


Den mobila plånbokstjänsten Seqr har tidigare fått stor uppmärksamhet för sin reklam.

I lanseringskampanjen 2012 användes bilder på nakna medarbetare tillsammans med texten " Det enda jag behöver är min mobil". Kampanjen mötte hård kritik och blev den mest RO-anmälda reklamen det året.

Seqr har också hamnat i bråk med konkurrenten Swish efter att man jämfört sig med deras produkt i en annan kampanj.

Men nu kommer alltså den första kampanjen tillsammans med den nya partnern Abby norm. I den fokuserar man på mobila banners som utnyttjar telefonens gyro, något som möjliggör för användaren att intergrera med innehållet via en vickning på telefonen. Budskapet är "Join the evolution".

– Vi gick ut i pitch i våras och valet föll på Abby Norm som har ett mycket drivet team med ett starkt kreativt uttryck. I kombination med deras förståelse för digital kommunikation passar dom oss perfekt och vi ser fram emot lanseringen av vårt nya koncept och den första kampanjen, säger Seqr:s marknadschef Anders Forssten i ett pressmeddelande.

Anton Andersson

anton.andersson@dagensmedia.se

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.