Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

SEQR fördjupar samarbetet med McDonalds – sjösätter stor kampanj

Publicerad: 11 Mars 2014, 14:06
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:45

Den mobila plånbokstjänsten SEQR lanserar en ny stor kampanj tillsammans med McDonalds.


Ämnen i artikeln:

McDonalds

Sedan tidigare kan McDonalds kunder betala för sina hamburgare med hjälp av mobilen. Nu fördjupas samarbetet med Seamless i och med att bolagets betallösning SEQR integreras i McDonalds app.

I samband med detta sjösätter bolagen en gemensam kampanj där kunderna får köpa en Cheeseburgare för 1 krona när man betalar med SEQR.

Kampanjen pågår fram till den 30 mars och går bland annat i print, online, i mobilen och i radio.

– I dag använder 65 procent av svenskarna en smartphone och för många företag har utvecklandet av en egen app varit ett måste för att möta kunders behov och skapa lojalitet. Men de saknar den viktiga möjligheten att ta betalt. Likt McDonalds kan restauranger och andra aktörer integrera SEQR i sin app. Exempelvis kan tidningar enkelt sälja content direkt via mobilen, säger Seamless marknadschef Anders Forssten i ett pressmeddelande.

Lyssna på en av SEQR:s radiospotar i klippet övanför rubriken.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

McDonalds

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev