Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

”SEO är en av mina stora passioner”

Foto: Janne Næss

DAGENS MEDIA MAGASIN. Han har tävlat i Masterchef, brinner för mode och har fler skor än sin fru i garderoben. För Nick Buckley, L'Oréals nya marknadschef i Norden, är content och SEO nyckeln till framtiden i en bransch som genomgår stora förändringar.


Publicerad 2019-05-14 13:30

Ämnen i artikeln:

Nick Buckley

Dela artikeln:

Det ligger en föraning om vår i luften och en blek aprilsol lyser på fotgängarna i centrala Stockholm och in i de stora luftiga lokalerna på Drottninggatan 71 C. Här huserar L'Oréals akademi numera efter att tidigare ha legat i den gamla Fenix-biografen på samma gata.

Nick Buckley bor normalt i Köpenhamn, men är på tillfälligt besök i Stockholm. Som spindeln i nätet när det gäller bolagets nordiska satsning och som ny CMO var det naturligt att lämn London, där han tidigare var brittisk digitalchef. 

Skönhet och skönhetsvård har gått från att vara något personligt framför spegeln hemma till en del av populärkulturen och avhandlas dagligen i sociala medier och bloggar. Influencers, e-handel och SEO är numera vanliga ledord och utvecklingen har gått rekordsnabbt, menar Nick Buckley. 

– Vi har sett stora förändringar de senaste två, tre åren när det gäller konsumentbeteende. Nuförtiden är konsumenterna mindre lojala än de var förr, då var de trogna ett märke och var de handlade, säger han. 

Läs hela den personliga intervjun med L'Oréals nordiska marknadschef Nick Buckley där han delar med sig om varumärkets marknadsstrategi och varför han känner en sådan stark passion för just SEO. 

Här tecknar du dig för en prenumeration av Dagens Medias magasin.  

Ninna Bengtsson

Frilans

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.