Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Just nu kan du uppleva tekniska problem på dagensmedia.se. Vi jobbar för fullt med att åtgärda dessa!

Kampanjer

Seniorer ska locka till Vings vuxenhotell

Publicerad: 23 Augusti 2013, 07:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 13:37

60-åringar ska få svenskarna att checka in på Sunprime Hotels. Se reklamfilmen på Dagens Media.


Ämnen i artikeln:

VingForsman Bodenfors

Vings vinterkampanj har redan pågått i tre veckor. Nu flyttar resebolaget fokus från sina familjeerbjudanden till vuxenkonceptet Sunprime Hotels.

I den nya reklamfilmen, som släpps på lördag, är det 60-åringar som är stjärnorna – och som ska locka svenskarna att köpa Vings resor.

– Den här gången har vi gjort den äldre målgruppen till hjältarna, de som är 60-plussare och som är en väldigt viktig målgrupp för oss. De är köpstarka, reser mycket och gillar att vara aktiva på sin semester. Dessutom är det sällan någon lyfter fram dem i reklamsammanhang på ett positivt sätt, säger Vings marknadschef Claes Pellvik i ett pressmeddelande.

Reklamfilmen är inspelad på Mallorca och har tagits fram av Vings reklambyrå Forsman & Bodenfors. Den kommer framför allt att sändas i TV4 men också i Sjuan och på TV3.

Vinterkampanjen går under hela hösten och kommer både att synas online och i print.

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

VingForsman Bodenfors

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev