Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Fredag27.11.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Segern till Garbergs och Telenor

Publicerad: 9 December 2010, 18:35
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:28

Garbergs kampanj ”Jag jobbar härifrån idag” för Telenor kniper 100 watt i kategorin producentreklam.


Telenors B2B-kampanj ”Jag jobbar härifrån idag”, som lyfter fram fördelarna med distansarbete får högsta vinsten i producentreklam-kategorin.

Juryn motiverar vinsten så här:

”En kampanj som i princip gjort allt för att föra ut sitt budskap. En kampanj som skapat nya annonsformat. En kampanj som har gett resultat och effekt långt över det förväntade. En kreativ glädje som lyser igenom i alla delar av kampanjen. En kreativ glädje som gett uppmärksamhet i digital media, Tv, press och radio. En kreativ glädje som genererat många nya kunder. Juryns vill extra uppmärksamma utmaningen i att uppnå god effekt på en marknad med hård konkurrens, det kräver inte bara en kreativ byrå utan också en modig reklamköpare som här haft modet att pröva nya kommunikationslösningar.”

Vinnare i kategorin Producentreklam 2010:

100-watt

Jag jobbar härifrån idag, Telenor, Garbergs

 

75-watt

Prisvärda julgåvor, Rädda Barnen, Lowe Brindfors

 

50-watt

Expert på export, SEK Svensk Exportkredit, Hilanders 

Provjobba, Hufvudstaden, Lowe Brindfors

Status, United Minds, United Minds

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.