Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Segelvarumärken i gemensam aktion på Marstrand

Henri Lloyd, North Sails och Sail Racing gör gemensam sak under seglarveckan på Marstrand.


Publicerad 2011-07-08 06:38
Uppdaterad 2015-12-06 15:05

Ämnen i artikeln:

Welcom

Dela artikeln:

Totalt beräknas 120 000 besökare gästa ön under Stena Match Cup som pågår denna vecka.

Med hjälp av QR-koder på skyltar, affischer och dekaler ska Henri Lloyd, North Sails och Sail Racing locka publik till butiken Sea Life, som säljer kläder från de tre varumärkena.

Frågor som ”Seglare?”, ”Stockholmare?”, ”Felklädd?” tillsammans med en QR-kod möter besökarna på en stor mängd olika platser.

Läser man av koden med sin mobilkamera får man information direkt i mobilen som berättar att man kan tävla och vinna kläder, samt var man hittar butiken. Varje dag mellan onsdag till söndag kan man tävla och tre personer vinner dagligen varsitt kit med jacka och pikétröja.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Welcom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.