Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Segelvarumärken i gemensam aktion på Marstrand

Publicerad: 8 Juli 2011, 06:38
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:05

Henri Lloyd, North Sails och Sail Racing gör gemensam sak under seglarveckan på Marstrand.


Ämnen i artikeln:

Welcom

Totalt beräknas 120 000 besökare gästa ön under Stena Match Cup som pågår denna vecka.

Med hjälp av QR-koder på skyltar, affischer och dekaler ska Henri Lloyd, North Sails och Sail Racing locka publik till butiken Sea Life, som säljer kläder från de tre varumärkena.

Frågor som ”Seglare?”, ”Stockholmare?”, ”Felklädd?” tillsammans med en QR-kod möter besökarna på en stor mängd olika platser.

Läser man av koden med sin mobilkamera får man information direkt i mobilen som berättar att man kan tävla och vinna kläder, samt var man hittar butiken. Varje dag mellan onsdag till söndag kan man tävla och tre personer vinner dagligen varsitt kit med jacka och pikétröja.

Kampanjen är framtagen av reklambyrån Welcom.

Madeleine Nilsson

Redaktör

madeleine@dagensmedia.se


Ämnen i artikeln:

Welcom

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.