Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Sefa byter namn och profilerar om sig

Byggkoncernen Sefa byter namn till Serneke och lanserar en ny kommunikationsstrategi.

Ylva Larsson

ylva.larsson@dagensmedia.se


Publicerad: 26 Juni 2014, 13:30
Uppdaterad: 06 December 2015, 12:34

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Sefa har funnits i elva år men har det senaste året arbetat fram ett nytt varumärkeskoncept. Målet är utmana Skanska, NCC och PEAB. I samband med omprofileringen, som byrån Dear friends står bakom, byter byggkoncernen också namn. Sefa blir Serneke.

 – Arbetet initierades då vi kände att vår kommunikation inte speglade det unika med företaget, såsom vår attityd, framåtanda och personlighet, säger Sernekes marknadschef Tomas Järund, i ett pressmeddelande.

Dear friends har också tagit fram en ny grafisk profil för företaget och bytt ut allt befintligt material, såsom bilar, kläder och skyltar. I höst ska kommunikationskonceptet resultera i externa kampanjer.

Fakta

Arbetsgrupp Dear Friends:

Kundansvarig + Planner: Alexander Sintorn

Projektledare: Johanna Gremner

Strateg + Art Director: Ola Ahlberg

Strateg + Copywriter: Erik Skoglund

Originalare: Katarina Amnéus

Ämnen i artikeln:

Dear Friends

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.