Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Se Riksgäldens nya reklamfilm

Publicerad: 4 Oktober 2013, 04:00
Uppdaterad: 26 Maj 2016, 06:55

Honestys nya reklam för Riksgäldens Premieobligationer spinner vidare på McCanns framgångsrika koncept.


Ämnen i artikeln:

Honesty

Riksgälden har hyllats för sitt reklamkoncept ”Dåliga förlorare” som togs fram av dåvarande reklamsamarbetspartnern McCann Stockholm. Bland annat belönades de med ett Guldägg i fjol.

I fjol berättade Dagens Media att McCann tappade sin storkund som istället valde att teckna avtal med Honesty. Det första resultatet av samarbetet blir synligt i morgon, då Riksgälden rullar ut sin höstkampanj.

Det nya reklamkonceptet ”Man måste inte våga för att vinna” är en vidareutveckling av det tidigare ”Gillar du att vinna men hatar att förlora”.

Syftet med reklamen är att marknadsföra Riksgäldens Premieobligationer till en bredare målgrupp.

– Som sparare överöses vi idag av spännande investeringspropåer. Men det är inte alla som vill ta så stora risker och den här kampanjen bejakar istället alla de som är lite om sig och kring sig när det kommer till pengar och sparande, säger Robert Nygren.

Kampanjen består bland annat av två reklamfilmer som är producerade av Honesty Studio och fotografen Mats Axby. Kampanjen kommer att rulla i TV4 och Eurosport från och med i morgon. De kommer även att synas på bio.

Helen Preutz


Ämnen i artikeln:

Honesty

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.