Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Tisdag27.10.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Se Ikeas hyllning till toaborsten

Publicerad: 10 Mars 2015, 07:21
Uppdaterad: 6 December 2015, 12:10

Ikea lanserar en ny kampanj där möbeljätten hyllar "vardagshjältar" som badrumsmattan och toaborsten.


Ämnen i artikeln:

IkeaForsman Bodenfors

Kampanjen är global och har tagits fram av Ikeas globala reklambyrå Forsman & Bodenfors.

– Vi är stolta över varje produkt som underlättar livet hemma för människor. Så oavsett produkt lägger vi lika mycket tankekraft och hårt arbete på att hitta rätt kombination av form, funktion, kvalitet, hållbarhet och ett lågt pris, säger Mia Lundström, creative director på Ikea of Sweden, i ett pressmeddelande.

Under kampanjen kommer Ikea också att låta utvalda produkter twittra om sin "vardag".

I Sverige jobbar Ikea med Åkestam Holst.

Arbetsgrupp

Client: IKEA Global Communications

Agency: Forsman & Bodenfors

Title: Everyday Heroes

Media: Online

Published: March 9, 2015

Art Director: Adam Ulvegärde

Copywriter: Joakim Labraaten

Designer: Martin Joelsson

Senior Account Director: Olle Victorin

Account Director: Katarina Klofsten, Maria Hallenborg

Agency Producer: Jens Odelbring

Digital Producer: Peter Gaudiano, Jimmy Wulff

Production Company: Anonymous Content

Director: Joachim Back

Executive Producer: Eric Stern

Producer: Brian Quinlan

Director of Photography: Jan Velicky

Editor: Jeppe Bodskov

Dante Thomsen

Ämnen i artikeln:

IkeaForsman Bodenfors

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.