Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Se Arlas OS-kampanj 50 meter över marken

I Arlas nya OS-kampanj ses en gymnast hänga i romerska ringar, 50 meter ovanför marken. Bakom kampanjen står sociala medier-byrån Social Industries.

Anton Äng

anton.ang@dagensmedia.se


Publicerad: 27 April 2016, 07:35
Uppdaterad: 27 April 2016, 07:52

Ämnen i artikeln:

ArlaOS

Nu lanserar Arla vad de själva beskriver som "vår största satsning någonsin på sociala medier", som blir huvudkanal i deras nya OS-kampanj.

OS-kampanjen är inget för den höjdrädda. I den första, av fler kommande filmer, syns en gymnast hängandes i romerska ringar från en hög kran i centrala Stockholm. På cirka 50 meters höjd fäller han ut armarna för att gå ut i stora korset.

Filmen lanseras idag i sociala medier men kommer även att gå som tv-reklam inför OS.

– Vi är väldigt stolta att få jobba med Arlas sponsorskap av SOK (Sveriges Olympiska Kommitté). Utmaningen med kampanjen blir att engagera flera olika målgrupper och där har vi valt en mix av sociala kanaler för att nå ut. Filmen som lanseras idag blir startskottet, säger Emma Blom, vd på Social Industries i ett pressmeddelande.

Totalt sett kommer Arlas SOK-kampanj att gå på Facebook, Instagram, Snapchat, YouTube, tv och utomhus. Utöver detta kommer det göras olika event och butiksaktiveringar runtom i landet.

Ämnen i artikeln:

ArlaOS

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.