Få hela storyn
Starta din prenumeration
Kampanjer
Publicerad: 21 Augusti 2012, 05:53
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:14
I höst går Scorett ut i en bred kampanj där varje reklamfilm utspelas i en ny huvudstad. Först ut är Berlin, som ska slå an en romantisk ton.
Under parollen "Romantic Weekend Berlin" går modekedjan Scorett ut i sina första reklamfilmer i höstkampanjen.
Filmerna utspelas i Berlin och ska, utöver att visa det nya skomodet, slå an en romantisk ton.
– Vi kommer att jobba hela hösten med olika teman. Först ut är Berlin, och det blir en viss modebild. Sedan åker vi till andra städer och det är olika teman som stämmer med dem, vi har hittat olika sammanträffanden som blivit bra, säger Anna Martinsson, marknadschef på Scorett till dagensmedia.se.
De första två filmerna, som utspelar sig i Berlin, kommer att rulla i två veckor i TV4, Sjuan, Kanal 5 och Kanal 9.
Filmerna är framtagna inhouse och produktionsbolag är Lucky Punk.
Kampanjen går även digitalt och i print.
Elin Hanspers