Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera

Söndag20.09.2020

Kontakt

Annonsera

Meny

Starta din prenumeration

Prenumerera

Sök

Kampanjer

Schwarzkopf sponsrar helgens Eurovision

Publicerad: 13 Maj 2011, 12:25
Uppdaterad: 6 December 2015, 15:10

Schwarzkopf satsar på mode och musik i sin sponsorstrategi. I helgen är hårvårdsvarumärket skönhetspartner till Eurovision Song Contest.


På lördag är det final i Eurovision Song Contest. Den europeiska musiktävlingen handlar förstås om musik, framträdanden och dans – men också om kläder, styling och hår. Det har Schwarzkopf tagit fasta på och sponsrar evenemanget. Syftet med sponsorskapet är att stärka varumärkets modeimage och lyfta fram hemmastyling.

– Eurovision Song Contest är ett självklart strategiskt val för oss och vi räknar med att sponsorskapet ska ge oss en stark ROI, främst genom det starka direkta engagemanget från våra konsumenter, säger Ingar Hessel, marknadschef på Henkel Norden, i ett pressmeddelande.

Som en del av sponsorskapet lanserade Schwarzkopf webbtävlingen ”Look of Music”, som bygger på hårvårdsvarumärkets "Look of you" som presenterar årets hårtrender.

Tävlingsdeltagarna kunde lägga upp sin bästa musikfrisyr och sedan samla röster med hjälp av sociala medier. Förstapris var en resa och boende i Düsseldorf under helgens final. Målet var att få in 200 registreringar, men resultatet blev nära 400 registreringar varav en fjärdedel laddade upp en bild på sin bästa musikfrisyr.

Synnöve Almer

Dela artikeln:


Dagens Medias nyhetsbrev

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.