Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera


Kampanjer

Schulmanbröderna rasar mot nomineringen

Jung blev nominerade till 100-wattaren för Head & Shoulders Henrik Lundqvist-reklam. Men bröderna Calle och Alex Schulman säger att idén bakom kampanjen är deras.

Elin Hanspers

elin.hanspers@dagensmedia.se


Publicerad: 31 Oktober 2012, 07:11
Uppdaterad: 06 December 2015, 14:06

Ämnen i artikeln:

Calle SchulmanJungAlex Schulman

I går kväll släpptes nomineringarna till 100-wattaren. Bland de nominerade återfinns pr-byrån Jung Relations för reklamen "The Schulman Interview" för Head & Shoulders.

Detta väckte starka reaktioner hos Calle Schulman, exekutiv producent på Hard Hat, som står bakom produktionen av "The Schulman Interview".

"Henke-filmen nominerad till 100-wattaren! Kul!!! Inte RIKTIGT lika kul att Jung tar på sig äran. Men vad fan. De är väl inte dumma! Kör på! ", skrev Calle Schulman på Twitter i går kväll.

Även Alex Schulman reagerade på nomineringen. Den nyblivne pappan twittrade:

"Jag är "i bubblan" och har inte hängt med, men har JUNG tagit på sig äran för Henke-filmen? Har det brunnit i huvet på dem?".

När dagensmedia.se når Calle Schulman, vill han inte utveckla sin kritik av nomineringen ytterligare.

– Jag ska nog bita mig i tungan. Jag ska nog inte kommentera detta alls än så länge. Jag vill inte bråka. Det är roligt att den blev nominerad, det kan jag säga, säger han.

På Jung säger man att det hela beror på ett missförstånd.

– Vi tävlar tillsammans i det här och vi har gjort hela projektet tillsammans. Det här är något som jag redan i går lyfte fram till 100-wattaren. Hard Hat ligger ju bakom produktion och idé, säger Henrik Hallberg, projektledare på Jung, till dagensmedia.se.

Har ni varit i kontakt med Hard Hat?

– Ja, redan i går kontaktade jag bland andra Calle Schulman och försökte reda ut detta. Vi tävlar ju båda två, så jag hoppas att det löser sig.

Dagensmedia.se har sökt Alex Schulman.

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev

Missa ingenting från Dagens Media! Prenumerera på vårt nyhetsbrev helt gratis!

Genom att skicka in mina uppgifter godkänner jag Bonnier Business Media AB:s (BBM) allmänna villkor. Jag har även tagit del av BBM:s personuppgiftspolicy.