Scholtz & Friends utvecklar nytt koncept åt Silja Line

2018-09-03 13:48  

Målsättning med det nya konceptet "Silja Resort" har varit att skapa en helhet och ett ett känslomässigt förhållande till produkten. Dessutom vill man driva lojalitet mot Silja Lines nuvarande och blivande kunder.

Silja Line och varumärkesbyrån Scholz & Friends har ingått ett långsiktigt samarbete för att utveckla ett helt nytt koncept för Silja Line. Samarbetet ingicks under våren 2018 och efter omfattande genomlysningar av varumärkesplattformen, presenterar Silja Line och Scholz & Friends det nya konceptet: En resort med havsutsikt, som fått namnet Silja Resort.

Målsättning med konceptet har varit att skapa en helhet, ett känslomässigt förhållande till produkten, och driva lojalitet mot Silja Lines nuvarande kunder och locka nya resenärer. Silja Resort är en helhetsupplevelse för resenärer och lanseras på alla fartyg som trafikeras under varumärket Silja Line och tas gradvis i bruk med start 3 september.

Ulrika Högberg är marknadsdirektör på Tallink Silja:

–Med lanseringen av Silja Resort, stärker vi Silja Lines position på Östersjön genom att ytterligare särskilja varumärket mot våra konkurrenter. Det nya konceptet visar på bredden av vår produkt, och kan appliceras på hela kundresan. Oavsett om du vill njuta av god mat och dryck, bada jacuzzi, värma dig i olika bastur, shoppa eller hitta lugnet och se solnedgången, finns helheten med Silja Resort”, kommenterar hon.

Scholz & Friends har en gedigen erfarenhet av rese- och upplevelseindustrin, och byrån har tidigare bland annat tagit fram konceptet "Happy Hours" för varumärket Tallink.

– Vi tror att positionen Silja Resort på sikt kommer att göra skillnad, då uppfattningen av varumärket med det nya konceptet kommer att förändras och göras mer åtråvärt. Konceptet kommer även att locka de som kanske inte hade kryssning som ett alternativ till en kort semester i dagsläget, men även fortsätter att attrahera de som redan är erfarna kryssningsresenärer”, kommenterar Arvid Svanvik som är cd och vd på Scholz & Friends.

Janne Naess

Kommentarer

Välkommen att säga din mening på Dagens Media.

Principen för våra regler är enkel: visa respekt för de personer vi skriver om och andra läsare som kommenterar artiklarna. Alla kommentarer modereras efter publiceringen av Dagens Media eller av oss anlitad personal.

  Kommentarer

Läs även

Åsikter & debatt