Få hela storyn
Starta din prenumeration

Prenumerera
Sök



Kampanjer

Schlagerdänga ska sälja Santa Maria

Publicerad: 26 Januari 2012, 11:48
Uppdaterad: 6 December 2015, 14:35

En egen schlagerdänga och sex unika festivalrecept inspirerade av olika musikstilar. Det är ingredienserna i Santa Marias nya kampanj.


Ämnen i artikeln:

Valentin Byhr

Heavy metal, smöriga ballader och schlager. Det är några av de musikstilar som inspirerat till Santa Marias festivalrecept där bland annat Habanero Headbang Taco, Cheesy Nachos och Tortilla Turntable ingår.

Recepten är en del av Santa Marias nya festivalkampanj, som anspelar på Melodifestivalen.

Inför kampanjen, som tagits fram av Valentin & Byhr, har Santa Maria dessutom tagit fram en egen schlagerlåt.

På bolagets kampanjsajt finns också möjlighet för konsumenterna att skapa egna låtar om sina Facebook-vänner med hjälp av bolagets

– Vi gillar Melodifestivalen, och i år har vi tagit steget hela vägen in i festivalyran och valt att se på maten med musikaliska ögon. Så har vi gjort vår alldeles egna schlagerdänga också. Vi kunde helt enkelt inte motstå, säger Santa Marias digitala reklamchef Christopher Malmer i ett pressmeddelande.

För att användarna ska kunna skapa sina egna låtar har en helt ny teknik som bygger på en fusion av text-to-speech och autotune tagits fram specifikt för projektet. För de som skapar en låt finns möjligheten att vinna resor till Melodifestivalsfinalerna i Globen och Azerbajdzjan.

Kampanjen börjar rulla den 27 januari och kommer bland annat att synas i TV3, TV8, TV10 samt i dagspress, online och i butik.

Arbetsgrupp Valentin & Byhr

Andreas Kjellgren, CD

Mikael Andersson/Johan Nerman, Copy

Albin Larsson/Zeynep Sahin, AD

Erika Lindblom, Anna-Pia Fogelström

Lottie Norman, Projektledare

Helene Hedberg, Produktionsledare

Åsa Sandberg/Ida Nilsson, PR

Webbproduktion: Valentin & Byhr

Produktionsbolag film: Bobby

Fotograf (stillbilder): Henrik BonnevierStylist (stillbilder): Linnea Apelqvist

Dante Thomsen


Ämnen i artikeln:

Valentin Byhr

Dela artikeln:

Dagens Medias nyhetsbrev